Cine castiga lupta colosilor in materie de vestimentatie si accesorii sportive, Nike sau Adidas? Vom face o comparatie a punctelor forte sau slabe ale fiecaruia.

adidas sau nike?

De unde vine denumirea de Nike si Adidas? Motto-uri

Surprinzator, Nike are un nume foarte inspirat, in mitologia greaca fiind zeita victoriei. Succesul companiei poate fi pus in seama acestei legaturi cu ipotetica zeita a victoriei.
Numele Adidas este un succes, tinand cont ca a reusit sa devina un substantiv comun si sa desemneze toti pantofii sport. Inspiratia vine de la numele creatorului companiei, germanul Adolf „Adi” Dassler, astfel numele este format dintr-o alaturare a grupurilor de litere din nume.

Ambele produc haine si accesorii sport extrem de populare pe glob in toate categoriile sociale sau de varsta.

Motto-ul Nike este „Just do it” iar motto-urile Adidas: „Impossible is nothing” si „All day I dream about sports” sau „All in or nothing”.

Tehnologia pantofilor sport

Atunci cand alegi intre Adidas si Nike nu alegi doar un nume, ci si tehnologia din spatele produselor sport. Acest lucru depinde de scopul cu care le folosesti, ocazional sau intr-un sport de performanta. Pentru toate aceste lucruri, ambele companii au tehnologii corespunzatoare pentru o experienta cat mai placuta atunci cand faci miscare.

In cazul pantofilor, este necesara o tehnologie performanta de care ambele branduri dispun, clientul fiind cel care decide ce prefera. In ce priveste Nike, pantofii sport dispun de tehnologia Nike Ground, Zoom Air, Max Air, Nike Shox, Nike Free, NikeiD, Monkey Paw, Waffle Sole sau Foamposite.

Pantofii sport Adidas sunt realizati cu ajutorul adiPRENE, adiPRENE+, a3 sau Bounce.

Toate tehnologiile enumerate sunt create pentru o amortizare adecvata, potrivite pentru mersul pe jos – dedicate oamenilor de rand sau sportivilor de performanta.

Ce companii contin?

In cadrul companiei Nike sunt incluse Jordan Brand, Converse, Hurley, Umbro sau Cole Haan. Adidas se poate lauda cu Reebok, Rockport sau compania de golf Taylor Made.

Lumea fotbalului

Lupta continua sa se duca pe terenul de fotbal, acolo unde au loc cele mai mari si populare lupte ale sponsorizarii si notorietatii prin reclame.

Adidas castiga un plus de apreciere din partea publicului pentru ca a sponzorizat echipa Germaniei in finala Cupei Mondiale din 2014 pe care acestia au castigat-o. Cu toate astea, echipe din liga I a Spaniei, a Italiei, a Angliei si a Frantei sunt sponsorizate de Nike.

Nike sponsorizeaza 26 de cluburi iar Adidas 18. Scorul este foarte strans in ce priveste cifra de afaceri, Adidas depasind gentil Nike, cea din urma avand ca cifra de afaceri 125 milioane de euro pe an iar Adidas 135 milioane de euro pe an de pe urma echipelor sponsorizate.

Lupta Nike vs Adidas este lasata intr-o balanta exchilibrata, fiecare creand pentru anumite nevoi si reusind sa atraga simpatia unui anumit segment de public. Produsele sportive Nike si Adidas vor continua sa coabiteze cu succes sau sa lupte umar la umar mult timp de acum incolo!